وردپرس چیست؟ همه چیز در مورد وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اپن سورس (کدباز) است که به عنوان سایت ساز بدست میلیون ها تن در سراسر دانشمند برای ساخت وب سایتهای قشنگ و بلاگ ها باره استفاده پیمان می گیرد. با به کارگیری پلاگین ها و قالب های وردپرس می توان آنرا به چهره کامل سفارشی سازی کرد.

وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL طراحی و تولید شده است. برای استفاده از وردپرس لازم است الی آنرا روی یک وب سرور مشابه IIS یا Apache نصب کنید. این وب سرور می تواند روی هاست اینترنتی شما باشد و یا در سرور شبکه داخلی شما. بسته به اینکه بخواهید از وردپرس در اینترنت یا شبکه درونی کاربرد کنید، محل هاست آن نیز متفاوت خواهد بود. البته بدیهی است که برنامه نویسان و توسعه دهندگان می توانند یک نسخه از آن را روی رایانه شخصی خویش نصب کرده و مراحل توسعه و تست را روی آن انجام داده و سپس نسخه نهایی را به سرور اصلی منتقل نمایند.

نسخه اولیه وردپرس در ۲۷ می سنه ۲۰۰۳ منتشر شد. طی آمار منتشر شده در فوریه ۲۰۱۷ بیش از ۲۷ درصد از ۱۰ میلیون تارنما پربازدید بدست وردپرس طراحی شده اند. طی گزارش های منتشر شده در سال های بازپسین wordpress محبوبترین سیستم مدیریت محتوی یا سیستمطراحی سایت با وردپرس چیست؟بلاگ نویسی در وب بوده که بدست بیش از ۷۵ میلیون تارنما مورد استفاده قرار گرفته است.

دانلود وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یک نرم انگیزه ها مدیریت محتوی یا به عبارتی سایت ساز متن مفتوح است و لایسنس آن فرمان می دهد لغایت آن را به مجانی دانلود و نصب کنید. خوشبختانه در ایران نیز این سیستم مورد پیشباز قرار گرفته و بسته زبان فارسی آن نیز حاضر شده است. شما می توانید از طریق لینک پایین واپسین نسخه از وردپرس فارسی را دانلود و کاربرد کنید. ولی در عقیده داشته باشید برای داشتن سایت چیره دست که دائم در دسترس باشد به همان اندازه که به کارگیری یک سیستم مدیریت محتوای خوب مانند وردپرس لازم است. به کارگیری یک هاست چیره دست با پشتیبانی عالی نیز باره دربایستن می باشد. برای مشورت در این خصوص با ما تماس بگیرید.

کاربردهای وردپرس

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوی دارای گردآور ای از قابلیتهای پایه نظیر ساخت صفحه، برپایی نوشته، ویرایشگر متن، مدیریت کاربران و… است که مجموعه ای غنی از افزونه ها نیز برای آن طراحی شده اند. این قابلیتها به طراح دستور می دهد با شناخت دقیقی که از ساختار وردپرس و افزونه ها و تم های آن دارد یک تدبیر کاربردی برپایی کند. در ادامه چند باره از پر کاربردترین کاربرد هایی که از وردپرس می شود را نام می بریم:

وب سایت اطلاع رسانی
پورتال مشتریان
وب سایت خبری
فروشگاه اینترنتی
وبلاگ شخصی یا سازمانی
و …





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: